آشفته بازار

به نام خدا 

بنده ادعای و بلاگ نویسی ندارم  اما این  اشفته بازار حاکم بر دنیای مجازی بیابان ایجاب  کرده که این وبلاگ را راه اندازی کنم پس بدون مقدمه می روم سر اصل مطلب. 

همانطور که مستحضر هستید روز به روز بر تعداد وب نویسان بیابانی افزوده می شود اگر چه دنیای مجازی بیابان از نظر کمی دچار رشدفزاینده ی است اما از نظر کیفت نوشتار و محتوای مطالب دوستان وبلاگ نوبیس ما ظاهرا در هاله ی از سر درگمی دست و پا می زنند بجز وبلاگ گروگ تحریر و طاهرزیی که خط و مش خاص خودشان را دنبال می کنند(  و اخیرا نیز وب سایت سیریک  نیوز ) سایر وبلاگ نویسان ظاهرا چندان حرفی برای گفتن ندارند.  

پس به بطور مختصر یک نیم نگاهی به سایر وبلاگ ها می اندازیم:  

 

براهک:براهک که در بدایعه ورودش به این دنیای مجازی با نقدهای تند ازاستاد  محمد آراسته در قالب غلط های املایی و حتی اشتباهات تایپی سعی بر این داشت که خود را شهره آفاق کند و حتی به این هم اکتفا نکرد و با استناد به اینکه بعضی از احادیث جعلی می باشد حتما این حدیثی که جناب شیخ پردل در زمینه موسیقی  از پیامبر نقل و قول می کند جعلی است  بدون اینکه ایشان بتواند جعلی بودن این حدیث را ثابت کند !!!!!! 

و همچنین در فعالبت های اخیرشان با اتخاذ سیاست های دوگانه شروع به گزینشی نقد کردن از بعضی وبلاگ ها  ازجمله وبلاگ ندای قرآن کرده (البته بنده مخالف نقدهای جناب براهک نیستم )اما در این جمع وبلاگ های هستند نظیر وبلاگ بازگر(رامی بازگری و چوک جیفری) گاهی اوقات مطالبی را می نویسند که دور از شان و شئونات و هنجارهای جامعه است و حتی حجب و حیا و ارزش های فردی را نیز زیر سوال می برند اما جناب براهک خیلی راحت چشمانش بر روی این دوستان می بندد و حتی گاهی اوقات شده که بنا به مصالح شخصی اش از این دوستان هم حمایت کرده باشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

آقای براهک در نقد از ندای قرآن بیان کردند که عامل اصلی نقدکردنشان  از وی این است که ایشان چون مطالبشان را از منابع دیگری به عاریه می گیرند باید منبع آن را ذکر کنند (بنده کاملا با حرف ایشان موافقم)اما تنها وبلاگ ندای قرآن نیست که از چنین شیوه ی استفاده می کند بلکه وبلاگ های نظیر آزادی و اندیشه و وبلاگ دبی نیز از همین شیوه پیروی می کننداما آن چیزی که مایه تعجب است که براهک در مقابل این دوستان هبچ واکنشی نشان نمی دهد و براحتی می توان استنباط کرد که براهک در نقدهایش مرز خودی و غیر خودی ترسیم می کند و مصلحتی قلم می زند!!!!!!!!!  

 

 (در پست بعدی به بقیه وبلاگ ها می پردازم)

نظرات 13 + ارسال نظر
مسلم سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ق.ظ http://nazaratemardomi.com

تسلیم مطلق بفرمان

حضرت حق سبحان م الله آقا ابراهیم میرزایی

تنها راه نجات آدمیان است

م الف سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ق.ظ http://m-arasteh.blogfa.com/

سلام حضورشماآقای قلندررابه دنیای مجازی تبریک میگویم

بحلی سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ب.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

سلام دوست گرامی . مطالب زیبایت را خوندم ممنونم ازت دوست عزیز . واما . جوابت . من به تمامی دوستانی که از من انتقاد کرده بودند گفتم برای شما هم میگم . که من بیشتر مطالبم خودم مینویسم و درصدی راا ز کتابهای اسلامی عربی وسایتهای اسلامی عربی میگیرم وترجمه میکنم به فارسی .من نمیتوانم که چیزی که خودم نوشتم ودر صدی را که از جای دیگه گرفتم وترجمه کردم منبع اش را بنویسم . بله اگر از سایتهای فارسی کپی کرده باشم حتما منبع اش را باید بنوبسم که این کار را هم کرده اما در غیر اینصورت .دیگه ذکر نام منبع ضروری نیست. برات ارزوی موفقیت میکنم دوست عزیز انشاالله موفق باشی در سال جدید . یک سری به ما بزن من کامنتت را در یک جای خوندم وامدم ببخش که سرزده وارد شدم با مطلب جدیدت خبرم کن یاحق حتمآ به کلبه بحلیم یک سری بزن خوشحال میشم

جوانان غربت سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:34 ب.ظ http://dubai.blogfa.com

سلام دوست من
ورود شما را به جمع بلاگ نویسان بیابان تبریک میگم.
امیدوارم در کارهایتان موفق باشید.

...براهک ... سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ http://beraho.blogsky.com

سلام دوست عزیز
خیر مقدم و اروزی توفیق برای شما در زمینه نویسندگی در دنیای مجازی
اما دوست عزیز بنده کوچکترین نقدی از غلطهای املائی و اشتباهات تایپی اقای اراسته نداشتم و اگر نوشته پیشین مرا در بلاگ طاهو مرور کنید متوجه می شوید بنده از پردازشها و موضع گیریهای اقای اراسته انتقاد داشتم
( غلط املائی و اشتباهات تایپی خود من به کرات بیشتر از بقیه وبلاگ نویسان است )
اما از اقای پردل بخاطر بخاطر موسیقی ستیزی شان گله مند بودم و نویسنده و همکار سابق مان (طاهو ) پستی را در باره ساختگی این احادیث اماده کرده بود که قبل از اینکه مطلبش را پست کنه بلاگ نویسی را کنار گذاشت
اما دوست عزیز همه بلاگهای معتبر منطقه مورد انتقاد ما قرار میگیرند وبلاگ ازادی اندیشه و جوانان غربت فرا منطقه ای هستند و نقد از انان در حیطه کاری ما نمی گنجد . اما به چوک جیفری و رامی بازگری بارها در باره رعایت کردن بعضی چیزها تذکر داده ام و مطمئنم تذکر م به شیوه خاص خودم مثمر ثمر بوده و دوستانمان در بلاگ بازگر حرفم را پذیرفته اند
در پایان برایتان ارزوی بهترینها را دارم و منتظر تخلیل سما در مورد بقیه بلاگها هستم

سلام بر شما دوست عزیز
دوست من اگر شما به نوشته های پیشن تان مراجعه کنید متوجه می شوید که در خیلی از جاها استاد آراسته را به خاطر مسایلی که بهش یاداور شدم و همینطور از عکس ها ی که ایشان در وبلاگش می گذاشت انتقاد می کردید (البته ایشان هنوز همان خط مش سابقشان را دنبال می کنند و مایه تعجب است که شما تا دیروز در مقابل ایشان موضع می گرفتید ولی امروز ایشان را تحسین می کنید !!!!!!!)
دوست عزیز آقای پردل با استناد به احادیث صحیح در زمینه موسیقی این مطالب را بیان کرده اند ولی اگر شما و همکارانتان واقعا توانسته اید که جعلی بودن این حدیث صحیح را ثابت کند من عاجزانه از شما و دوستتان طاهو درخواست می کنم که این مدارکتان را رو کنید که با این کارتان خدمت بزرگی به مسلمانان انجام داده اید (ولی تا آنجای که بنده اطلاع دارم علمای علم حدیث هستند که با اجماع و متوسل شدن به سایر اصول فقهی جعلی بودن یا نبودن یک حدیث را تشخیص می دهند !!!!!!!)
اما دوست عزیز منظور شما از فرا منطقه ای چیست ؟! اگر منظورتان این است که وبلاگ نویسان در کارکتر منطقه ای موضاعاتشان را انتخاب نکنند و مطالب ندای قران نیز هیچ کدامشان ارتباطی به منطقه ندارد و ایشان به بحث های عمومی در زمینه مسایل دینی می پردازد !!!!!
ببیند جناب براهک بنده متوجه منظرتان نمی شوم که نقد کردن چه ارتباطی با تذکر دادن دارد و آن چیزی که مایه تعجب است شما چرا مستقیما به نقد کردن از این دوستان (رامی بازگری و چوک جیفری)
نمی پردازید ؟؟؟؟؟
خوش آمدید دوست عزیز

بحلی چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:41 ب.ظ http://www.kakpaktahrui.loxblog.com

سلام دوست گرامی وبلاگ ندای طاهرویی با نویسنگی بحلی برای مقابله با دشمنان طاهرویی بروز شد منتطر حضورتان هستیم

رامی بازگری چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:52 ب.ظ http://rostaibazger.blogfa.com

سلام استاد قلندر عزیز
حضور شما را در جمع وبلاگ نویسان بیابان تبریک عرض میکنیم
انشاالله که در ادامه کارتون موفق وپیروز باشید

...براهک ... چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:52 ب.ظ http://berahok.blogsky.com

سلام دوست عزیز در باره موسیقی مطلبی را دوست مان اقای طاهو اماده کرده بودند با اقتباس از نوشته های پژوهشگر بزرگ اسلام دکتر یوسف قرضاوی بود و بعضی دیگر روشنفکران اسلامی ... اما ندای قران : اگر به لینک بلاگشان دقت کرده باشید با نام طاهروئی و نویسندگی بحلی هست که خود بخود بلاگشان منطقه ای شده و اما در باره نقد نکردن از اراسته و دوستانمان در بلاگ بازگر بطور مفصل در پست اتی بلاگم به ان می پردازم ..... موفق باشید

بلوچ و بلوچستان چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ق.ظ http://beyaban.blogfa.com

سلام دوست عزیز
ورود شما را به عرصه وبلاگ نویسی تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت دارم.از شما دوست گرامی می خواهم از نقد و انتقادات براهک خرده نگیرید دنیای مجازی نیز نیازی به تنوع دارد
موفق و موئید باشید.

زرهی چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ http://www.tomonzereh.blogfa.com/

سلام دوست وبلاگ تومن زره به روز شد

دل گپ دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:20 ق.ظ http://dellgap.blogfa.com

سلام قلندر
یه سری به مابزن.خیر ببینی جوان
منتظرت هستم

جمونتی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:04 ب.ظ

ظاهرا عده ای خواسته یا ناخواسته سعی بر آن دارند که جو حاکم بر دنیای محازی بیابان را یک جو ناسالم و مغموم جلوه دهند و بجای پردازش به مسایل اساسی و ریشه یابی کردن مشکلات و معضلات حاکم بر جامعه کنونی بیابان شخصیت حقیقی افراد جامعه را زیر سوال می برندو محک زدن شخصیت حقیقی و حقوقی شهروندان یک جامعه که فاقد پست های اجرایی در ارگان های زیر ربط هستند نه فقط با اصول دموکراسی مغایرات دارد و حتی با ارزش ها و هنجار های اجتماعی یک جامعه نیز در تعارض است.
در پایان روی سخنم با تمام ساکنان کوی وبلاگ نویسی و کاربران حاضر و فعال در دنیای مجازی بیابان زمین است:

وجه تسمیه همه ها ما نقطه مشرکی است که آن را بیابان زمین می نامند پس بیایم آن طور که شایسته نام بیابان زمین است در این وادی مجازی قلم فرسایی کنیم

کهوتی زاده چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:43 ب.ظ http://www.tahrui2010.blogfa.com

سلام دوست عزیز . وبلاگ طاهرویی بروز شد با عکسهای از سرخور و بحل . منتظر حضورسبزتان هستم یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد